5 מרכיבי האסטרטגיה השיווקית

עודכן ב: 1 באוג׳ 2021

5 מרכיבי האסטרטגיה השיווקית הינם הנושאים החשובים ביותר שנעשים לפני בניית תוכנית שיווק לעסק.

אסטרטגיה שיווקית מורכבת מ-5 מרכיבים פשוטים וברורים.

אם כך מדוע לרוב החברות ולרוב העסקים אין אסטרטגיה שיווקית?



אסטרטגיה שיווקית - נטפוקוס
אסטרטגיה שיווקית - נטפוקוס


התשובה לכך גם היא פשוטה, יצירת אסטרטגיה מצריכה עבודה ודורשת וויתורים – שני דברים שבעל עסק, מנכ"ל או מנהל שיווק מתקשים לעשות בדרך כלל.


וכאשר אין אסטרטגיה שיווקית, החברה לרוב מדשדשת, מזגזגת, פונה ליותר מידי קהלי יעד ולפעמים מנסרת את הענף שבו היא מובילה.


הנה לפניכם 5 מרכיבי האסטרטגיה השיווקית:


1. קהלי יעד – חשוב להבין למי אני פונה. המהדרין יגידו שעליכם לדמיין את קהל היעד שלכם ברמה של דמות מייצגת. עליכם לתת לדמות הזו שם, לדעת איפה היא גרה, איפה היא מבלה, היכן היא עושה קניות, מה היא קוראת ובמה היא צופה בטלוייזיה. ככל שההיכרות עם הדמות המייצגת תהייה עמוקה יותר כך תדעו איך לפנות אליה, איך לדבר אליה וגם איך להגיע אליה.


2. המסר – עכשיו כשאתם יודעים מי קהל היעד שלכם והעמקתם לחקור את הצרכים שלו, אתם צריכים לדבר אליו. מהו המסר לקהל היעד, מהי השפה הויזואלית והמילולית, האם יש מסרים נוספים שתומכים במסר העיקרי.


3. לוותר – כן. הגענו לשלב הקשה, לוותר על חלק מקהלי היעד ולהתמקד בקהל היעד האטרקטיבי ביותר. הלקוחות הטובים שמהם ניתן להרוויח ולא רק לגלגל כספים. בדרך כלל באסטרטגיה שיווקית תמצאו את המילה מיקוד חוזרת על עצמה שוב ושוב. אני בוחרת להשתמש במילה וויתור. כדי שמראש כאשר אתם מתחילים לעשות תוכנית שיווקית, תבינו שעליכם לוותר בשלב זה על חלק מקהלי היעד שלכם. הוויתור יכול להיות לתמיד או לזמן מסוים, שבו אנו בוחרים למקד את המאמצים השיווקיים שלנו והמשאבים של העסק בקהל יעד אחד מרכזי.


4. גיוס קהל היעד הנבחר – בשלב זה ולאחר ההיכרות המעמיקה עם קהל היעד שלנו, אנחנו צריכים לתכנן את התוכנית השיווקית ובמילים אחרות, איך נגיע לקהל היעד. איפה הוא מסתובב, איפה כדאי לפרסם ולשווק כדי שקהל היעד שלנו יראה את המסר שלנו, את הצעת הערך שלנו ויושיט את היד לקחת.


5. משפך השיווק והמכירות – הגענו לקהל היעד והצענו לו את המסר שלנו ואת הצעת הערך של המוצר או השירות שלנו והוא משתכנע. איך נייצר את תהליך המכירה שיוביל אותו להיכרות מעמיקה יותר עם העסק שלנו, עם הבידול והיתרונות שלנו על המתחרים שיוביל לסגירת העסקה.


אסטרטגיה שיווקית היא בעצם חשיבה מעמיקה, אבחון ותכנון ששם את קהל היעד במרכז, את הצרכים שלו ואת הרצונות והחשקים שלו. חברה שמגיעה עם רשימת מכולת של הדברים שהיא יכולה לתת, לא תמיד תפגע ברצון המלא של הלקוח.


לכן, חלק מהכנת האסטרטגיה השיווקית צריכה לכלו