top of page

הרצאה בכנס קוד פתוח בגליל

עודכן: 11 בספט׳ 2021

התבקשתי להרצות בכנס הראשון בנושא "קוד פתוח" שהתקיים במכללת תל חי בגליל העליון ונעניתי בשמחה.

בכנס השתתפו הרבה מומחים מכל אזור הצפון שבונים אתרים במערכות שונות שכולן מבוססות על קוד פתוח ובהן, דרופל, ג'ומלה וכמובן גם וורדפרס.


הנושא שאני בחרתי היה היתרונות של מערכות קוד פתוח ושל האינטרנט בכלל באזור הפריפריה. אני מאמינה שהאינטרנט מקצר מרחקים ושבעזרתו ניתן לשווק לכל העולם גם כאשר יושבים בצפון ישראל על הר גבוה (החרמון למשל) או ליד נחל זורם (הירדן ונחלי הגולן).





אפשר ליהנות מהנופים, ליהנות מכך שאין פקקים ויש הרבה פחות לחץ בחיים ועדיין לשווק ללקוחות בתל אביב, בדרום וכן! גם בחו"ל.

העובדה שיש מכללות באזור הצפון, כמו מכללת תל חי שמתוכה יוצאים אנשים מוכשרים מאוד בתחומים רבים, מאפשרת להיעזר בהם גם כשהם סטודנטים וגם לאחר מכן, כי חלק מהם רוצים מאוד להישאר לגור בצפון ולהמשיך ליהנות מאיכות החיים הגבוהה והנפלאה שיש בצפון.


מערכות הנבנות בשיטת הקוד הפתוח הן בדרך כלל מערכות ידידותיות יותר, משתפות יותר עם קהילה גדולה עד עצומה בארץ ובעולם. העיקרון שכל אחד יכול לתרום ולפתח ליצירת מערכת שרבים משתמשים בה, הופכת את המערכות הללו לטובות יותר, נוחות יותר לשימוש, מעודכנות באופן תדיר וזמינות. נושא הזמינות גם הוא מאוד חשוב.




בעיקרון כל אדם שאוהב תכנות או בעל רקע בנושא, יכול להתחיל ללמוד ואז גם לפתח על מערכות קוד פתוח וגם זה מהווה יתרון כאשר מדובר בפריפריה. בקיצור, העולם הרבה יותר קטן מאז שהמיילים, האינטרנט והרשתות החברתיות נכנסו לעולמנו.


החזון שלי הוא שהצפון יהפוך למעצמת אינטרנט עולמית, כי זה בהחלט יכול להתפתח ויכול לספק מקומות עבודה איכותיים ומענינים לרבים.


חשוב לדעת שניתן לבנות אתרי אינטרנט בקוד פתוח, כמו הקמת אתר בוורדפרס לדוגמה, אתרי אינטרנט אלו איכותיים וטובים מאוד גם לאתרים תדמיתיים וגם לבנית חנויות וירטואליות.



הנה מספר תמונות מהכנס:




רן זיו – ראש המחלקה למחשבים במכללת תל חי והקהל הרב שהגיע להשתתף בכנס קוד פתוח בגליל.




10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מה עוד תרצו לקרוא?

bottom of page