top of page
תמונת הסופר/תחדווה גבאי

מעגלים בגוגל+ Google+

עודכן: 30 במרץ 2021


מעגלי היכרות שניתן לשלוט בהם על המידע המועבר לרשת החברים שלנו – זוהי הגישה והבשורה שמביאה גוגל + הרשת החברתית החדשה שפתחה היום, 22.9.11 , את שעריה לקהל הרחב.


מעגלים בגוגל+ Google+

פותחים פרופיל ומתחילים לחפש חברים בדרכים שונות ממש כמו שעשינו גם בפייסבוק. גם גוגל+ מציעה לנו חברים וכאשר אנו רואים תמונה של מישהו ולצידו שמו (כרגע השמות כולם באנגלית), לא ניתן להיכנס לפרופיל שלו כפי שניתן בדרך כלל בפייסבוק (אלא אם קבענו באפשרויות הפרטיות שלנו, שלא להציג את המידע בפרופיל). בגוגל + עולה מיד קופסה המציעה לנו אפשרויות – האדם בתמונה הוא חבר או בן משפהח, מכר או מישהו שאנו רוצים לעקוב אחריו – כמו בטוויטר.

וישנה אופציה נוספת לייצר מעגלים חדשים משלנו. מעגל חברים מהעבודה, חברים מביה"ס, משפחה קרובה לעומת משפחה מורחבת וכו'.


מה מסבירים על כך בגוגל+ אנשים שונים "מקוטלגים" אצלנו בדרך שונה. ההפנייה שלהם למעגלים נפרדים מקלה עלינו את ההתייחסות והדיבור אליהם ממש כפי שאנו עושים בחיים האמיתיים. בגוגל + בטוחים שתסכימו שאנו לא מתייחסים בחיים האמיתיים לחברים מהעבודה כמו שאנו מתייחסים לבוס שלנו, ולא מתייחסים או מדברים לחברים מהעבודה כמו שאנו מתייחסים לחברים מהצבא או מהתיכון או לבני משפחה קרובים. לכל קבוצה כזו נרצה להציג את עצמנו בדרך שונה מעט. נפרסם תמונות אחרות שלנו, נכתוב פוסטים אחרים וכו'. אחת הדוגמאות  היא שלא היינו רוצים להציג תמונה שלנו עם בגד ים חושפני על חוף הים, רוקדים הולה ושותים בירה, לבוס שלנו או לספקים של החברה שלנו, בזמן שממש לא מפריע לנו שהחברים הקרובים יראו ויגיבו.

עקב אכילס של פייסבוק היה מאז ומתמיד נושא הפרטיות והעובדה שכמעט אף אחד לא הצליח להגיד, מי בדיוק רואה את הפוסטים שמתפרסמים. מסתבר שאפילו פוסטים שנכתבים בקבוצות סגורות (שאינן סודיות) בפייסבוק, הופצו לעיתים לרשת החברים שלנו, ואילו פוסטים אחרים לא – הסבר לתופעה המוזרה? גם זקני פייסבוק לא הצליחו לתת. בדיוק למקום הזה נכנסה גוגל+, והציעה רשת חברתית שבה נושא הפרטיות והשליטה על המידע היא בידי בעל הפרופיל.


מה בין פייסבוק לגוגל + אז מסתבר שאנו צופים בהתגוששות עזה בין שתי הענקיות הללו. פייסבוק מיהרו ללבוש את הכפפות – הבינו שיש משהו במעגלים של גוגל+ וממש בימים האחרונים העלו אופציה דומה עד זהה, שבה אנו מקטלגים את החברים החדשים להם אנו מציעים חברות. דבר נוסף שפייסבוק הוסיפה: אפשרות לעקוב אחר אנשים. איזה יופי שיש תחרות, כי זה מייצר המון עניין ובדרך כלל "זה טוב ליהודים" – טוב הכוונה היא לגולשים ולבעלי העסקים. אז נכון שהשינויים התכופים בפייסבוק קצת – הרבה מבלבלים וחלק מהם גם מעצבנים – כמו תיבת הטיקים שנוספה ומציעה לנו עוד יותר מקרוב לראות מה כל אדם ברשת שלנו עשה גם אם זה לא בדיוק הדבר שמעניין אותנו. אבל נחזור להתגוששות ונעביר אותה לשדה התחרות, נקווה שהתחרות הזו בין הרשתות החברתיות המובילות, תיתן לנו פרטיות ושליטה על הפרופיל שלנו ועל הפרסומים שלנו. ולכל בעלי העסקים – שהשינויים יביאו רווחים מהירים ורשת קשרים הולכת ומתרחבת.

7 צפיות0 תגובות

コメント


מה עוד תרצו לקרוא?

bottom of page