כתיבה שיווקית – מסרים חיוביים

עודכן ב: 24 במרץ 2021

כתיבה שיווקית היא כתיבה שנועדה לפרסם את העסק או החברה שלכם, לשווק את המוצרים והשירותים שאתם מספקים ולהעביר מסרים ברורים לגבי היתרונות והחוזקות שלכם מול עסקים אחרים שנותנים מוצרים או שירותים דומים.


בתור בעלי העסק או מנהלי החברה, אתם מכירים את המוצרים והשירותים שלכם "בעיניים עצומות". אתם יודעים להגיד בדיוק למה כדאי לקנות אותם, ולמה כדאי וחשוב ללקוח לרכוש אותם דווקא מכם. השאלה היא איך להעביר את המידע הזה, את המסרים שלכם ללקוחות פוטנציאליים שהרגע הגיעו אליכם לאתר?


כמו תמיד זה מתחלק ל-3:

  1. מסרים שליליים

  2. מסרים חיוביים

  3. מסרים משולבים – גם חיוביים וגם שליליים


כתיבה שיווקית - מסרים חיוביים

מסרים שליליים בפרסום ושיווק:

ניקח בתור דוגמה את נושא תאונות הדרכים, נושא קשה ביותר וגם מפחיד. אם נבחר באפשרות הראשונה של מסר שלילי, הרי שנכתוב באתר שלנו או בברושור, מה יקרה לנהג שיסע מהר מידי, לא יחגור חגורת בטיחות או לא יעצור בתמרור עצור. נספר בפירוט מה יקרה למכונית המעורבת בתאונה, לנהג ואולי גם לרכב השני ונוכל לתת דוגמאות בלי סוף ואף תמונות מפורטות. מה זה יעשה לקורא? בדרך כלל אנשים נלחצים, מתחילים לחשוב על עצמם ולדמיין את היקרים להם וכמעט מיד זה עוצר אותם. הם בדרך כלל, לא יפנימו את המסר כפי שהיינו רוצים, אלא ימהרו להרים את חומות ההגנה שלהם שאומרות: לי זה לא יקרה! אני לא נוהג כך, התיאור הזה מוגזם ועוד ועוד.


מה יצא לנו מזה? הרחקנו את הלקוח! גרמנו לו לרגש שלילי שיכול להשליך על המוצר שלנו ולעיתים נראה גם נטישה של האתר כדי לחפש פיתרון במקום אחר – באתר אחר.


מסרים חיוביים בפרסום ושיווק:

האם בכלל ניתן להעביר מסר חיובי בנושא תאונות? התשובה היא כן בהחלט! זה לא אומר שלא נתייחס לחששות המקננים בכל אחד ואחת מאיתנו. זה כן אומר שאנו נעביר מסר שיש פיתרון, שיש מה לעשות. נוכל להגיד: אם תנהג במהירות של 90 קמ"ש תוכל לעצור בזמן קצר יותר ולשלוט ביתר קלות על ההגה.



דוגמה למסר חיובי נוסף: