top of page

איך להיפטר מספאם בקבוצות בפייסבוק?

עודכן: 22 במרץ 2021


איך להיפטר מספאם בקבוצות בפייסבוק או לפחות להימנע מטעויות?


כניראה שזה היה רק עניין של זמן עד שהספאמרים ימצאו את הדרך לעשות את זה גם בפייסבוק. אפשר להתנחם בכך שפייסבוק מודעת לבעיה ומנסה לטפל בכך ובדרך כלל גם מצליחה אם כי זה לוקח קצת זמן.





אתמול (6.9.16), נכנסתי לאחת הקבוצות הגדולות והפעילות שאני מנהלת בפייסבוק וגיליתי את הפיצ'ר החדש של פייסבוק – פיצ'ר שמסנן את מי שנראה לפייסבוק כספאמר או כפרופיל פיקטיבי.


כפי שניתן לראות בתמונה פייסבוק מציגה שיש אדם אחד שסומן כספאמר והיא נותנת למנהל הקבוצה אפשרות להיכנס, לראות מיהו ולהחליט אם לאשר או לא לאשר. מצוין!!! ככה יעשה לספאמרים.




קצת מידע על ספאם בקבוצות בפייסבוק – כדי שלא תתפתו!

בחודשים האחרונים, אולי אפילו בחצי השנה האחרונה ראו כל מנהלי הקבוצות את הספאם קורה להם מתחת לאצבעות וזאת גם כשהם מנהלים – שולטים!!!! מנהלים שכל תוכן וכל אישור חברים עובר תחת ידיהם.


איך זה קורה? אנשים מבקשים להצטרף לקבוצה – המנהל מאשר את כולם בבת אחת, כי הוא לא יכול לבדוק אחד אחד ובטח לא להיכנס לפרופיל של המבקשים ולבדוק הם אמיתיים (לזה באמת שאין זמן… בקבוצה הגדולה והפעילה שאני מנהלת יש לעיתים 60 – 130 בקשות ליום. בקבוצות הפחות פעילות זה יכול לנוע בין 10 בקשות ל-25 בקשות ליום).


ואז האנשים הללו שהם בעצם פרופילים פיקטיביים מכל מיני מדינות עולם שלישי בדרך כלל, מתחילים להעלות פוסטים עם תמונות פורנו, המובילים לכל מיני אתרים חיצוניים וזאת כדי לייצר אל אותם אתרי אינטרנט הרבה כניסות ואולי יותר מזה להכניס למחשב שממנו אתם פועלים וירוס או תוכנה זדונית כלשהי – לכן אל תתפתו לתמונות הללו ואל תסתקרנו, זה עלול להיות הרסני.


אם אתם מנהלי קבוצה מסוג ה- Gatekeeper, שבודקים את הפוסטים הנשלחים ומאשרים רק את הפוסטים המתאימים לקבוצה אתם בטח נושמים לרווחה וחושבים שהצלחתם לעצור את הספאם שנשלח כפוסט אבל… הצלחתם רק באופן חלקי. אנשים אלו הם הרי חברים בקבוצה והם יכולים להגיב על פוסטים של אחרים ובתגובה להעלות תמונה ולהוסיף קישור… ולכם כמנהלים אין שליטה על כך והספאם יצא לדרך לכל חברי הקבוצה בהתראות ובמיילים.


מה עושים? מוציאים את אותו ספאמר מהקבוצה! אבל זה מעט מידי מאוחר מידי.

דבר ששמתי לב אליו הוא שפייסבוק מצליחה לזהות די מהר את אותם ספאמרים, היא מזהה את הפרופיל שלהם כפרופיל פיקטיבי והופכת אותם לבלתי ניתנים להוספה לקבוצה. העניין הוא שהיא לא מזהה את כולם מהר מספיק ולעיתים כבר צירפנו אותם לקבוצה.

נקווה שהפיצ'ר החדש יעשה את העבודה ושפייסבוק תצליח במלחמתה בספאם בקבוצות בפייסבוק.



רוצים להקים קבוצה בפייסבוק?

רוצים לנהל קהילה בפייסבוק שמביאה לכם לקוחות?

צרו איתי קשר ונתחיל להקים לכם תשתיות שיווק שנותנות תוצאות לאורך זמן!


שלכם,

חדווה - 050-4042021

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מה עוד תרצו לקרוא?

bottom of page